CARA UNTUK KEMPISKAN PERUT

Monday, February 2, 2015
Assalamualaikum...

hi semua...

anda ada tak mengalami masalah ni???

anda dah DIET !!! dah dapat BERAT IDAMAN !!!

TETAPI perut tak KEMPIS pun..!!!


perut buncit punca pelbagai penyakit



ok hari ni saya akan kongsikan cara-cara untuk KEMPISKAN PERUT.



#1 PERLU MAKAN MAKANAN YANG BETUL

  • Anda WAJIB makan makanan yang seimbang sekiranya nak KEMPISKAN PERUT. Dalam erti kata lain makanan yang betul dalam menu harian anda. Makanan yang betul sepatutnya mengandungi karbohidrat kompleks, fibre , vitamin dan mineral, "lean protein", ikan dan teh hijau.

#2 PERLU TINGGALKAN MAKANAN RINGAN
  • Jangan saja pekakkan telinga atau buat-buat tak tahu. Makanan ringan dan makanan segera memang tidak baik untuk kesihatan tubuh kita. Kenapa??? kerana LEMAK yang berada di dalam makanan ini akan berkumpul di dalam perut kita sekirannya di ambil secara berlebihan. Oleh itu, elakkan makanan yang mengandungi karbohidrat yang di proses, gula , makanan bergoreng (deep fried food), makanan segera ataupun makanan berlemak.

#3 BERHENTI MAKAN LEWAT MALAM
  • Bila dah makan lewat sangat , lepas tu mesti terus tidurkan??? . Ini bermakna lebihan gula yang dimakan lewat malam akan ditukar kepada lemak kerana badan TIDAK BOLEH membakar lemak ketika tidur.

#4 KURANGKAN MINUMAN BERSODA, JUS ATAU BERGULA
  • Minuman soda, jus asli dan bergula mengandungi banyak KALORI, kalau anda sedang berusaha nak kempiskan perut atau nak turunkan berat badan kurangkan. Banyakkan minum air kosong atau air mineral.

#5 LAKUKAN SENAMAN KARDIO
  • Melakukan senaman kardio sangat penting. Ini adalah kerana SENAMAN KARDIO dapat MEMBAKAR KALORI LEBIH BANYAK dari melakukan senaman perut. Contoh senaman kardio jogging, turun naik tangga, berjalan.



Saya Stokist L'AROME JOHOR BAHRU & PASIR GUDANG.

COD Kg Melayu Majidee, Kg Bendahara, TESCO Tebrau, AEON Tebrau, Plaza Angsana, Giant Taman Suria (Southern City), Larkin Perdana, Pasar Larkin, AEON Permas Jaya, Kip Mart Masai (Pasir Gudang)

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM 012 9950402
FB : L'arome Johor Bahru
Instagram : @laromejohorbahru


AGEN DIPERLUKAN DISELURUH NEGARA !!!!














0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...